04:11
הדפסהשיתוף
  • תערוכת מגע יד אדם
    מגע יד אדם

מגע יד אדם

תערוכת מגע יד אדם היא תצוגה דיגיטלית אינטראקטיבית המראה את השפעת בני האדם על הטבע והמגוון הביולוגי בישראל, דרך הדגמה חזותית של התמורות בטבע של ישראל והאזור ב-200 השנים האחרונות.

שינויים במערכות אקולוגיות והיעלמות של מינים הם תהליכים טבעיים, אך המעורבות ההולכת וגוברת של האדם בטבע מאיצה תהליכים אלו. בתי גידול נהרסים, מערכות אקולוגיות משתנות לבלי הכר ומינים נעלמים או נמצאים בסכנת הכחדה. השפעות אלה נובעות מצמצום שטחי מחיה, זיהום, שינויי אקלים, ציד, ניצול יתר בדיג ומינים פולשים – שמקורם בתיעוש, בעליית רמת החיים, בגידול אוכלוסיית העולם ובצריכת משאבי הטבע.

לדוגמה, עד המאה ה-12 חיו בישראל אריות באזור החרמון, מישור החוף, הנגב, הרי יהודה והשומרון. ציד אינטנסיבי, בעיקר על ידי הצלבנים שהגיעו לארץ באותה התקופה, הביא להכחדתו של טורף-העל מנופי הארץ.

המגוון הביולוגי הוא שם כולל למגוון צורות החיים, המינים והנופים על פני כדור הארץ. זו תשתית החיים שלנו, שכן הטבע מספק חמצן, מים, מזון וחומרי מרפא שבני האדם צורכים בעולם. הגידול באוכלוסיית ישראל והאצת תהליכי פיתוח ובינוי של יישובים, חקלאות ותעשייה ב-150 השנים האחרונות הביאו להרס סביבתי ולצמצום דרמטי של המגוון הביולוגי, ולכן שמירה על המגוון הזה היא האתגר של כולנו – לרווחת חיינו בהווה ולמען הדורות הבאים.

יעניין אותך גם

כל הזכויות שמורות למוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט
אזור תוכן, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden