08:52
הדפסהשיתוף
  • שלפוחיות
    שַׁלְפּוּ-חַיוֹת | הזדמנות אחרונה

שַׁלְפּוּ-חַיוֹת | הזדמנות אחרונה

  • תערוכת קריקטורות ברחבת הכניסה למוזיאון. התערוכה מוצגת עד שבת 18.6.22

התערוכה ננעלה ב18.6.2022

הקריקטוריסטים עמוס אלנבוגן וניר מולד (נירמו) מתארחים במוזיאון ומציגים את הקריקטורות שלהם, או, כפי שהם אוהבים לקרוא להן, "שַׁלְפּוּ-חַיוֹת".

התערוכה מציעה מבט מושחז ושנון על קלישאות ומצבים מחיי היום-יום המתקשרות לעולם החי, שאליו יש לשניהם חיבה גדולה: נירמו סיים תואר ראשון בביולוגיה באוניברסיטה העברית, ואף לימד התנהגות בעלי חיים בבתי ספר למחוננים במשך שנים; אלנבוגן הוא צוללן חובב עם חיבה לנדידה לֶסֶפְּסִית (מעבר ייצורים ימים מהם האדום אל הים התיכון דרך תעלת סואץ).

ציפורים, נמלים, דגים, חסידות, לווייתנים, כרישים, דולפינים, פילים וניצבים נוספים גויסו במיוחד להפקת האבסורד הזו, המוגשת לכם באהבה ב-40 קריקטורות שונות.

שיתוף הפעולה בין המוזיאון לעמוס אלנבוגן התחיל בימיו הראשונים של הסגר עקב מגפת הקורונה. נאלצנו לסגור את המוזיאון לתקופה בלתי ידועה, וכולם, כולל הקהל שלנו, התכנסו בבתים. באותה תקופה ביקשנו לשמור על קשר עם הקהל ולהביא לציבור המסוגר משהו קטן מתוך החוויה הייחודית של גילוי הטבע באמצעות המוזיאון (מה שאנחנו מכנים, "לראות את הטבע בעיניים אחרות"), ואולי גם להעלות חיוך על הפנים בתקופה הקשה הזו. אלנבוגן צייר קריקטורות לפרויקט "[מוזיאון] הטבע בבית", וראינו כי טוב.

עם החזרה המבורכת לשגרה חדשה, הוחלט להרחיב את שיתוף הפעולה ולהציג את המבט האישי של אלנבוגן ושותפו, ניר מולד (הידוע גם כנירמו), בתערוכה ייחודית במוזיאון.

התערוכה מוצגת לקהל הרחב, ללא תשלום, ברחבת גליל בכניסה למוזיאון, ללא צורך בקניית כרטיסים.

יעניין אותך גם

כל הזכויות שמורות למוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט
אזור תוכן, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden