03:31
הדפסהשיתוף
  • סקרנות טבעית - חוג העשרה לילדים במוזיאון
    חדש במוזיאון הטבע! חוגי העשרה לילדים סקרנים

חדש במוזיאון הטבע! חוגי העשרה לילדים סקרנים

  • החוג יתחיל ביום שני 4.11 ויתקיים מדי שבוע בשעות 18:00-16:30 עד 30.6 (מלבד חגים).

סקרנות טבעית: חוגי העשרה מדעיים לילדים וילדות סקרנים במיוחד!
לתלמידי כיתות ד'-ו' | ימי שני אחה"צ, מחודש נובמבר 2024 ועד יוני 2025.

חוגי העשרה בשיתוף בית הספר לקיימות של עיריית תל אביב-יפו

אוהבים טבע ומדע? רוצות להכיר מקרוב את אוספי הטבע של המוזיאון? לגלות מה אפשר ללמוד משיניים, עצמות, פרוות ופוחלצים? סקרנים לדעת איך מתמודדים המדענים עם מינים פולשים ואיך כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לעזור להגן על הסביבה? מוזמנים להשתתף בחוג "סקרנות טבעית", שבו תחקרו את הנושאים שעומדים כיום בחזית המדע ושישפיעו על עתידנו ועל עתיד הסביבה.

במפגשי החוג נחקור את המגוון הביולוגי, נלמד כיצד התפתחו כל כך הרבה יצורים מדהימים ונגלה כיצד משפיע האדם על הטבע. נבקר במעבדות מחקר, נערוך ניסויים, ניקח חלק בפרויקטים להגנה על מינים בסכנת הכחדה ועוד ועוד…

רוב מפגשי החוג יתקיימו במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט. בחלקם נצא לחקור את הטבע בגן הבוטני הסמוך ואת הטבע העירוני בקמפוס אוניברסיטת תל אביב. בנוסף, ארבעה מפגשים יתקיימו מחוץ לקמפוס, ובהם נצא לחקור את הטבע העירוני וניקח חלק בפעילויות קיימות קהילתיות בהנחיית צוות בית הספר לקיימות של עיריית תל אביב-יפו.

מחיר: 1,440 ש"ח (180 ₪ לחודש).

5% הנחה לילדה או ילדה שני/ה במשפחה. יש אפשרות לתשלומים.

לפני תחילת הפעילות יתקיימו:
מפגש חשיפה בזום (ללא עלות) להורי התלמידים עם המדריך, בתאריך 9.9.24 בשעה 18:00.
להרשמה וקבלת קישור לזום >>

מפגש ניסיון בתשלום חד-פעמי של 40 ₪ | יש לבחור מועד, הפעילות בשני מפגשי הניסיון זהה:
הרשמה למפגש בתאריך 16.9.24 בשעה 16:30 >>
הרשמה למפגש בתאריך 23.9.24 בשעה 16:30 >>

החוג מתאים לתלמידי כיתות ד'-ו' ויתקיים במשך 8 חודשים, בין התאריכים 4.11.24 – 30.6.25.
המפגשים יתקיימו בימי שני בין השעות 16:30 – 18:00.
את החוג ידריך אריק דורפמן, סטודנט לתואר שלישי בבית הספר לזואולוגיה, בליווי סטודנט/ית במלגה של בי"ס לקיימות וצוות אגף חינוך ותקשורת מדע של מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט.

מפגשים מחוץ לקמפוס האוניברסיטה
במועדים הבאים הפעילות תתקיים מחוץ לקמפוס האוניברסיטה. יש לקחת בחשבון את נקודות המפגש והאיסוף במועדים אלו:
2.12.2024        בית פרנקפורט
21.4.2025        חורשת דרזנר
5.5.2025          חוף תל ברוך
30.6.2025        גינה קהילתית בית השחמט – מפגש סיום בהשתתפות ההורים

כמה מהנושאים שנעסוק בהם במהלך החוג:
מגוון המינים
נכיר מושגים כמו מגוון ביולוגי, מגוון מינים ומגוון גנטי; נגלה יחד מהו מין ביולוגי ומה חשיבות מגוון המינים והמגוון הגנטי; ניפגש עם זוחלים חיים ונתנסה בזיהוי מיני זוחלים בעזרת מגדיר.
הכדור בצלחת שלך
מהיכן מגיע המזון שלנו? איזו דרך עבר עד שהגיע לצלחת שלנו? ומה הקשר בין הבריאות שלנו לכדור הארץ? נצא למסע עולמי בעקבות גידולי החקלאות והשפעותיהם על הסביבה ונחזור הביתה, לחקור את הצלחת האישית שלנו. נלמד להכין ולאכול יחד ארוחות מזינות ומקיימות באווירה קהילתית.
יחסי גומלין
נחקור את סוגי יחסי הגומלין המתקיימים בין יצורים חיים: נכיר דוגמאות ליחסי הדדיות, טריפה ועוד; נבקר ב"מסעדת המוזיאון", שבה נחקור מי אוהב לטרוף מה; נחקור את יחסי הגומלין שלנו עם הטבע ונכיר את השירותים שאנחנו מקבלים ממנו; נתמקד בהאבקה דרך משחקים, ונתבונן מקרוב במאביקים שונים.
מינים פולשים
נכיר את המונח מינים פולשים ונבין כיצד מינים פולשים פוגעים בטבע המקומי; נתנסה בזיהוי של מינים פולשים מזיקים ונצא לקמפוס לפעילות זיהוי עופות בעזרת אפליקציות של מדע אזרחי; נזהה עופות על פי הקולות והמראה ונבחין בין מינים מקומיים למינים פולשים.
אבולוציה
נחזור אחורה בזמן ונחקור מאובן מסקרן בן 150 מיליון שנה; נתחקה אחר האבולוציה של האדם ונבין מהם הכוחות המניעים את התפתחות המינים על פני כדור הארץ; נחקור את ההתאמות שהתפתחו אצל מינים שונים לסביבתם במהלך האבולוציה.
טבע עירוני וישראלי
נכיר מינים מקומיים, פולשים ומלווי אדם בסביבה העירונית. נתנסה במחקר מדעי, נבצע ניסויים וננתח את תוצאותיהם. נכיר את בתי הגידול השונים, נתבונן, נאזין ונגלה עקבות ורמזים לקיומם של בעלי חיים – גללים, מחילות ועוד. נכין פלטת עקבות שתסייע לנו לזהות מי צעד פה, נכין מתקן להאכלת ציפורים, ננקה חופים ונסייע בשימור הטבע.
ועוד המון פעילויות והפתעות!


הרישום והתשלום לחוג מהווים אישור כי קראת ואישרת את תקנון חוגי העשרה לילדים במוזיאון הטבע תשפ"ה

יעניין אותך גם

כל הזכויות שמורות למוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט
אזור תוכן, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden