10:55
הדפסהשיתוף

תערוכות המוזיאון

  • Treasuring nature
    חרקים וקרובים
  • פרפרים
    חרקים וקרובים
  • ילד בתערוכה
    חרקים וקרובים

חרקים וקרובים

חרקים וקרובים

חרקים וקרובים

בואו להכיר את עולמם המופלא של פרוקי הרגליים!
החרקים שייכים למערכת פְּרוּקֵי הרגליים – המערכה הגדולה והמגוונת ביותר בטבע, הכוללת למעלה ממיליון מינים, שהם כ-80% מכלל היצורים החיים המוכרים למדע!

גודלם של פרוקי הרגליים נע מיצורים זעירים שאורכם פחות מעשירית המילימטר ועד יצורים אשר מוטת רגליהם כארבעה מטרים. גופם מכוסה מעטה נוקשה, מעין שריון או שלד חיצוני, המחלק את הגוף ואת הרגליים לפרקים.

פרוקי הרגליים נמצאים בכל בית גידול – ביבשה, באוויר ובים. נוכל לפגוש אותם בבית, בחצר וכמעט בכל מקום שאנו נמצאים בו. הם מעוררים בנו תחושות מגוונות, מהתלהבות ועד רתיעה; הם חיוניים לתפקודן של המערכות האקולוגיות ובעלי תפקיד מרכזי בתופעות הקשורות גם לעצם קיומנו, כגון האבקת פרחים או פירוק חומר אורגני.

בתצוגה זו תפגשו יצורים חיים! בואו להביט מקרוב בעולמם המופלא של פרוקי הרגליים ולהכיר את ההתנהגויות והיכולות המפתיעות שלהם. בין החרקים שתמצאו בתערוכה: תיקן נושף ממדגסקר, מקלון אוסטרלי, פשפש טורף, חגב אמריקני וגם מינים שונים של עכבישים, פרפרים ונמלים. מוצג נדיר במיוחד הוא עכביש "קופצן טווסי" שהגיע מאוסטרליה, הייחודי בהתנהגות החיזור שלו. העכביש הזכר פורש את חלקו האחורי והצבעוני בפני הנקבה כמו טווס בעודו רוקד ריקוד נפלא, כפי שניתן לראות במסך התצוגה.

מתעניינים בחרקים? קראו על התערוכה "חרקים ובגדול" של לבון ביס שהוצגה במוזיאון בין השנים 2019-2021

יעניין אותך גם

כל הזכויות שמורות למוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט
אזור תוכן, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden