02:27
הדפסהשיתוף

סדרת מפגשים מקוונת למבוגרים שתיקח אתכם למסע של מחקר, אמנות וגילוי במעמקי הים. מוזמנים לשמוע על מסעות חקר היסטוריים ולהכיר את סיפוריהם של חוקרים ומחקרים עכשוויים, שחושפים את מסתרי הים בשיטות טכנולוגיות מתקדמות.
המפגש האחרון יתקיים עם האמן והמעצב הישראלי המצליח, צורי גואטה, בעקבות עבודתו המוצגת בתערוכה "שירת האלמוגים" במוזיאון הטבע. שישת המפגשים יערכו באופן מקוון, החל ב-11.11.2024 ועד 7.4.2025, פעם בחודש, בימי שני בשעה 18:00.

הטבה מיוחדת לנרשמים: בסיום הסדרה תוכלו להצטרף לסיור מודרך בתערוכות (על ידי מדריכי המוזיאון). לבחירתכם מספר מועדים אפשריים:
יום ג' 6/5 בשעה 16:30
יום ה' 8/5 בשעה 16:30
יום ו' 9/5 בשעה 10:00, או בשעה 12:00

מחיר מיוחד לסדרה בהרשמה מוקדמת: 180 ש"ח (עד 31.8.2024). מחיר רגיל: 210 ש"ח.

להזמנת מנוי לסדרת המפגשים >>

חשוב לדעת: לא יהיו הקלטות למפגשים.
תוכנית הקורס –

האוקיינוס ההודי: ים של גילויים והפתעות

11.11.24 | נועם בן משה

ה"אוריינתליס" – האוקיינוס "המזרחי" – הוא השלישי בגודלו בעולם. לאורך שנים היה גוף המים השקט והחמים יחסית הזה נתיב תחבורה מרכזי, שקישר בין תרבויות ועמים ודרכו עברו הסחורות היקרות בעולם, אך מקומו ההיסטורי כמעט שאינו מדובר בתרבויות המערב. בהרצאה נכיר את ייחודו של אוקיינוס זה דרך סיפוריהם של גיאוגרפים, סוחרים ושייטים, וגם נבקר בשתי מדינות איים מהקטנות בעולם – סיישל והאיים המלדיביים – שפיתחו דרכים מיוחדות לשמר את הטבע הנפלא שלהן.

ים של פלסטיק

16.12.24 | פרופ' נועה שנקר

בני האדם מכורים לפלסטיק. מוצרי פלסטיק המושלכים לאשפה נשארים בסביבה במשך עשרות ומאות שנים, ועם הזמן הם מתפרקים לחלקיקים זעירים הנקראים מיקרופלסטיק. על פי הערכות, בשנת 2050 יהיה משקל הפלסטיק באוקיינוסים גבוה ממשקל הדגים. עד כמה הבעיה חמורה באזורנו וכיצד משפיע הפלסטיק על הסביבה הימית? בהרצאה אספר על מחקרים שנעשים במעבדתנו בתחום זה ועל הממצאים האחרונים מהים התיכון וממפרץ אילת.

300 לילות מתחת למים: מדע וצילום לאור ירח

13.1.25 | ד"ר תום שלזינגר

מה קורה בשונית האלמוגים עם רדת החשכה? חלק מהדגים הולכים לישון, אחרים מתעוררים ומשחרים לטרף, ושלל בעלי חיים מתרבים באירועים נדירים, שלרוב מתרחשים רק פעם אחת בשנה. החיים התת-ימיים העשירים שאנו מכירים משעות היום ממשיכים, רק עם שחקנים והתנהגויות אחרות. בעקבות בילוי מאות לילות מתחת לפני המים במסגרת עבודת מחקר מתמשכת על רביית אלמוגים, אמחיש בהרצאה זו את לילות האהבה השוצפים והצבעוניים בשונית האלמוגים במפרץ אילת.

מסע בין כוכבים: החיים הסודיים של קווצי העור

10.2.25 | ד"ר עמרי ברונשטיין

הם כאן כבר למעלה מ-540 מיליון שנה, חולשים על קרקעית הימים והאוקיינוסים, מהאזור הטרופי ועד לקטבים ומקו החוף ועד למצולות הים. אין להם ראש, לב או ידיים – את הכל הם עושים עם עשרות זוגות רגליים. אלה הם קווצי העור, מערכה שעם חבריה נמנים קיפודי-הים, מלפפוני-הים, כוכבי-הים, נחשוני-הים וחבצלות-הים. יש להם חשיבות עצומה, הן בשל השפעתם האקולוגית הנרחבת על הסביבה הימית והן בשל היותם חיות מודל בתחומי מחקר כגון רבייה ופוריות, ביולוגיה התפתחותית, אבולוציה וגנטיקה. בהרצאה נפגוש את קווצי העור – "חייזרים" בני זמננו – ונגלה שהמציאות עולה על כל דמיון.

מכאוס לאסדרה: שומרים על החצי הכחול

10.3.25 | אלון רוטשילד

הים התיכון הוא מרחב  טבע עשיר ומדהים, אך  הוא נפגע קשות מפעילות האדם. כיצד אפשר להפוך את הים התיכון מ"מערב פרוע" למרחב טבע מנוהל ומשגשג? מהם האתגרים הבאים שעומדים לפתחנו בדרך להגנה על הים התיכון? איזו מהפכה התרחשה בהגנה על הים בישראל,  ומה כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לעשות למען הים בלחיצת כפתור?

יקום מקביל

7.4.25 | צורי גואטה

שיחה עם צורי גואטה, אמן ומעצב, על יצירה בהשראת שונית האלמוגים. במפגש זה נשוחח עם גואטה על תהליך היצירה של עבודתו "יקום מקביל", המוצגת בימים אלו במוזיאון הטבע כחלק מהתערוכה "שירת הים", על הגבולות המטושטשים בין הטבעי למלאכותי, בין הפונקציונלי לדקורטיבי, בין הנטורליסטי למופשט; ועל הקשר הפורה בין אמנות, עיצוב ומדע.

מחיר מיוחד לסדרה בהרשמה מוקדמת: 180 ש"ח (עד 31.8.2024). מחיר רגיל: 210 ש"ח.

להזמנת מנוי לסדרת המפגשים >>

תנאי רישום והשתתפות בסדרות תוכן תשפ"ה

יעניין אותך גם

כל הזכויות שמורות למוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט
אזור תוכן, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden