05:37
הדפסהשיתוף
  • Exhibition
    מארג החיים

מארג החיים

החיים בעולמנו מבוססים על רשת מסועפת של קשרים והשפעות בין יצורים שונים. צרכים בסיסיים כגון מזון, רבייה, הגנה והפצה חיוניים לקיום החיים, ומתאפשרים הודות לקשרים המגוונים בין היצורים. לעתים אלו יחסי טורף-נטרף, לעתים יחסי ניצול או טפילות ולעתים יחסי הדדיות, שבהם שני הצדדים יוצאים נשכרים.

כמו כל היצורים, גם בני האדם אינם יכולים לחיות לבדם על כדור הארץ. להבטחת הקיום של המין האנושי אנו זקוקים לקשרי גומלין עם כל המערכות בטבע כשהן בריאות, מגוונות ומתפקדות.

מה תראו בתערוכה?

בפתח התערוכה תפגשו את עץ השיטה ואת מארג החיים המתקיים סביבו במדבר. בהמשך תגלו את מגוון הקשרים בין יצורים שונים בטבע: מערכות קשרים שיוצרות את מארג המזון וקשרים בין מגוון יצורים הנעזרים זה בזה לצורכי רבייה, הגנה והפצה. את התערוכה חותם מיצג השוזר את מגוון הקשרים לכדי מערכת מורכבת מרובת משתתפים, ומדגיש כיצד הקיום שלנו תלוי בתפקודן הבריא של כל המערכות בטבע.

Exhibitionמארג החיים בים היא תערוכה שמדברת על עלום קסום שנסתר מאיתנו. במי הים מרחפים אלפי יצורים זעירים, הנקראים פלנקטון. הפלנקטון הוא הבסיס לעושר ולמגוון שאנו פוגשים בשולי היבשת בצורת דגים ושוניות אלמוגים, והוא גם המזון לבעלי החיים הגדולים ביותר בעולמנו, לויתנים.

 

יעניין אותך גם

כל הזכויות שמורות למוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט
אזור תוכן, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden