10:52
הדפסהשיתוף
  • נבט יצחק
    HERE BE DRAGONS | נבט יצחק

HERE BE DRAGONS | נבט יצחק

  • תערוכה חדשה של האמנית נבט יצחק, תוצר של פרויקט מחקר אמנותי באוספי מוזיאון הטבע.

תערוכה מקורית של האמנית נבט יצחק. התערוכה היא תולדה של פרויקט מחקר אמנותי שערכה יצחק באוספי המוזיאון בשנתיים האחרונות. בעקבות תהליך שכלל שהות ארוכה בחדרי האוסף, מחקר מקיף על אודותיו ומפגשים עם חוקרים ואוצרי אוספים במוזיאון יצרה יצחק מופע סוריאליסטי, שבו מתערערים הגבולות שבין ידע לדמיון.

בשל המצב הבטחוני, לא נערכה לתערוכה פתיחה רשמית. התערוכה הוקמה ונפתחה להרצה במהלך חופשת סוכות והיא מוצגת כיום בגלריה לתערוכות מתחלפות במוזיאון. נעילת התערוכה בשבת, 4 במאי 2024.

מוזמנים ומוזמנות לאירוע הנעילה המיוחד לתערוכה ביום חמישי, 2 במאי, החל בשעה 19:30. עוד פרטים – כאן.

כך התרשם גלעד מלצר מ"הארץ": מזמן לא ראיתי עבודה כל כך מהפנטת. בעודי זז לאורך ההקרנה האופקית הארוכה, מנסה לתפוס עוד ועוד הפתעות שצצות, להבחין במה שקורה ברקע, לחכות לג'ירפה שתרד מהתקרה, או לחזיר הבר שיעלה מהמצולות, ראיתי את הלסתות השמוטות של הילדים, את הדילוגים מצד לצד של המבוגרים, ואת התנועות "בוא לכאן מהר". כן, אוצרות האוסף דפקו הופעה. (הארץ, 29 בנובמבר 2023)

שם התערוכה, HERE BE DRAGONS, הוא תרגום לאנגלית של הכיתוב הלטיני HIC SVNT DRAGONS. עד תקופת ימי הביניים, קרטוגרפים השתמשו בכיתוב זה לסימון במפה של חבל ארץ שעדיין לא נחקר. בעזרת הכיתוב סומנו גבולות העולם המוכר למערב, קצוות הידע, ומכאן גם תחילתו של הלא נודע.

בתערוכה שלושה מיצבים מרכזיים, המשלבים וידאו, סאונד ופריטים מאוספי המוזיאון. בעזרת
שלושת המיצבים הללו יצרה יצחק מעין מוזיאון אלטרנטיבי בתוך מוזיאון הטבע, מוזיאון שבו
מוצגות ״עובדות״ על הטבע (פוחלצים ופריטים אחרים מאוספי המוזיאון) לצד בדיה גמורה.

נבט יצחק, אמנית וידאו ומיצב, בעלת MFA מטעם בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים.
בעבודתה נוקטת יצחק בגישה ביקורתית לגבי נושאים פוליטיים ותרבותיים עכשוויים. היא מאתגרת את התפיסה שלנו את העבר על ידי העלאת סוגיות של מורשת תרבותית ושכחה קולקטיבית, כחלק מזהות מקומית מורכבת. עבודותיה של יצחק הוצגו במוזיאונים ברחבי העולם. בשנת 2022 זכתה יצחק בפרס פונדק מטעם מוזיאון תל אביב לאמנות, בשנת 2014 זכתה בפרס קרן לנדאו לאמנויות ולמדעים ובפרס ביאטריס ס' קולינר לאמן ישראלי צעיר מאת מוזיאון ישראל. בשנת 2012 זכתה יצחק בפרס שמואל גבעון מאת מוזיאון תל אביב לאמנות ובפרס עידוד היצירה של משרד התרבות והספורט.
אוצרת התערוכה: ד"ר ליאורה בלפורד

יעניין אותך גם

כל הזכויות שמורות למוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט
אזור תוכן, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden