05:13
הדפסהשיתוף
  • גשר גן בוטני
    הגן הבוטני והגן הזואולוגי, אוניברסיטת תל אביב

הגן הבוטני והגן הזואולוגי, אוניברסיטת תל אביב

הגן הבוטני נפתח מחדש לביקורי קבוצות

הגן הבוטני ע"ש יהודה נפתלי 

הגן הבוטני של אוניברסיטת תל אביב משתרע על פני כ-34 דונם ונמצא סמוך לבניין מוזיאון הטבע. הגן מציג את הצומח בארץ ישראל על אזוריה המגוונים וכן צמחים מיוחדים ממקומות אחרים בעולם, סך הכול כ-3,800 מיני צמחים מהארץ ומהעולם. הגן הוקם בשנת 1973 כמורשתו וצוואתו הרוחנית של נח נפתולסקי, מחלוצי החוקרים של צמחיית ארץ ישראל. כיום משמש הגן בוטני מרכז מחקר, חינוך והוראה וגם מקלט למיני צמחים הנמצאים בסכנת הכחדה.
הביקור בגן, בהדרכה בלבד ובקבוצות, מותאם למגוון רחב של קהלים וצרכים ומספק בילוי חווייתי בתוספת ידע חינוכי-מדעי.

גן מקלט: הגן הבוטני משמש מעבדה לחקר מינים של צמחי בר נדירים המצויים בסכנת הכחדה. בגן נערכות מגוון פעולות לשימור מינים נדירים אלו והוא משמש להם גן מקלט,  על מנת לשמר את מגוון המינים של צמחי ישראל.
מחקר: בגן מתקיימים שיתופי פעולה עם חוקרים מיחידות נוספות ומגוונות, לדוגמה, המחלקה לארכיאולוגיה, הפקולטה לאומנות והפקולטה להנדסה. בגן נערכים עשרות מחקרים וניסויים אקולוגיים ובוטניים במגוון תחומים: אקולוגיה, ביוטכנולוגיה, ביולוגיה של התא, גנטיקה התפתחותית ועוד.
חינוך והוראה: הגן הבוטני הוא מרכז חינוכי לאנשי מקצוע, לציבור הרחב ולתלמידי בתי ספר. הגן חושף בפניהם את יפי הטבע ועושר מיני הצמחים לצד תופעות אקולוגיות ואבולוציוניות חשובות כמו התאמות צמחים לבית הגידול ויחסי גומלין בין צמחים לבעלי חיים.

מגוון המינים המייצג את צומח ארץ ישראל ומבחר המינים מצמחיית העולם הופכים את הגן הבוטני למוזיאון חי ודינמי של עולם הצומח על היבטיו השונים.

>> לתיאום סיור לקבוצות בגן הבוטני

>> להזמנת כרטיסים לסיורים מודרכים בגן הבוטני בסופי שבוע וחגים

לאתר הגן הבוטני

 

שימו לב: הגן הזואולוגי סגור לביקורים עד להודעה חדשה.

הגן למחקר זואולוגי

הגן למחקר זואולוגי מטפח, מקדם ומוביל את המחקר והחינוך המדעי הזואולוגי במדינת ישראל. בגן אוסף מקיף ומייצג של בעלי חיים מארץ ישראל וסביבתה: כ-40 מיני יונקים, 100 מיני עופות ו-80 מיני זוחלים ודו-חיים, ביניהם צבאים, יחמורים, זאבים, תנים, חסידות, שקנאים, נשרים, עיטים, זיקיות, חומטים, מגוון נחשים, צפרדעים וקרפדות.
הביקור בגן, בהדרכה בלבד ובקבוצות, מותאם למגוון רחב של קהלים וצרכים ומספק בילוי חווייתי בתוספת ידע חינוכי-מדעי. הגן הזואולוגי נמצא במרחק הליכה קצר ממוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט.

המטרות המובילות של הגן הן שמירת טבע, חינוך, הוראה ומחקר.
שמירת טבע: פרופ' היינריך מנדלסון (1910–2002), מאבות שמירת הטבע בישראל וממקימי אוניברסיטת תל אביב, הקים בגן הזואולוגי גרעיני רבייה למיני בעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה. כיום משמש הגן הזואולוגי, בשיתוף החברה להגנת הטבע ורשות הטבע והגנים, מוקד לפעילות בנושא שמירת הטבע. בין השאר, נערכים בגן מחקרים על דרכי הרבייה של מינים רבים, על מנת לשמור בשבי גרעיני רבייה ולשחרר לטבע פרטים שנולדו בו.
מחקר: הגן למחקר זואולוגי מהווה תשתית מדעית לחקר חיות הבר במגוון תחומים: אקולוגיה, שמירת טבע, התנהגות בעלי חיים, פיזיולוגיה, אנדוקרינולוגיה, אנטומולוגיה ועוד. היכולת לחקור בעלי חיים האופייניים לאזורנו מאפשרת הבנת תהליכים תוך-מיניים ובין-מיניים הכרוכים בקיום המגוון הביולוגי ושימורו. המחקר בגן נעשה על ידי חוקרי בית הספר לזואולוגיה של האוניברסיטה ותלמידיהם לתארים מתקדמים, וכן על ידי חוקרים רבים מאוניברסיטאות אחרות בארץ ובעולם.
חינוך והוראה: בגן הזואולוגי לומדים סטודנטים של האוניברסיטה כחלק בלתי נפרד מלימודי הזואולוגיה; סטודנטים מאוניברסיטאות אחרות, ממכללות ומסמינרים למורים; מדריכים של החברה להגנת הטבע ופקחים של רשות הטבע והגנים. כמו כן, מדי שנה בשנה מבקרים בגן תלמידים רבים מגני ילדים ובתי ספר ברחבי הארץ, הן כפעילות העשרה והן כפעילות המותאמת לתכנית הלימודים.

היכנסו לאתר הגן הזואולוגי

יעניין אותך גם

כל הזכויות שמורות למוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט
אזור תוכן, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden