19:30
הדפסהשיתוף
  • צילום מתוך מיצב וידיאו העוסק בהשפעות של משבר האקלים
    "RUN" מיצב של רונית קרת

"RUN" מיצב של רונית קרת

  • צילום מתוך מיצב וידיאו העוסק בהשפעות של משבר האקלים.

השפעתו ההרסנית של האדם על הטבע ונזקי ההתחממות הגלובלית גורמים, בין השאר, להפשרת הקרחונים, שמאיימת להפר את האיזון במערכת האקולוגית ובכדור הארץ כולו. באמצעות יצירתה מבקשת האמנית והחוקרת רונית קרת לזעוק את זעקתם של בעלי החיים, ומזמינה אותנו, בני האדם, להתעורר למציאות המדאיגה ולקחת אחריות על הסביבה לפני שיהיה מאוחר מדי.

השימוש בדימוי הסוס, המופיע ביצירותיה השונות של רונית קרת כנציגם של בעלי החיים שאינם יכולים לבטא את מצוקתם. בבריחתו הופך הסוס גם הוא לפליט אקלים, שנמלט משטח המחיה הטבעי שלו.

רונית קרת, ילידת ירושלים, היא אמנית מולטי-דיסציפלינרית, בוגרת המדרשה לאמנויות, בית ברל, ובעלת MA בחינוך לאמנות מאוניברסיטת לידס, אנגליה.

ביצירותיה חוקרת קרת את חומר הגלם של הקלקר, המיוצר מנפט גולמי ויוצר נזק סביבתי מצמרר ובלתי הפיך. למרות מראהו התמים, היצירה מציגה המחשה צורבת בין המסה הקלילה של הקלקר ובין העוצמה והכובד של מי הקרחון הקפואים. בניגוד לקרחונים, הקלקר לעולם לא יתכלה. הוא למעשה אחת הסיבות להיעלמות הקרחונים, כחלק מתופעה סביבתית רחבה יותר.

המיצב של רונית קרת מוצג סמוך לתערוכה "אוצר האוספים" בקומה השנייה של המוזיאון, כהרחבה של התערוכה "זה מתחמם: האקלים, המשבר ואנחנו".

אוצרת: לימור מרגוליס
עריכת וידאו: יבגני רומנובסקי

רונית קרת מתוך RUN

 

יעניין אותך גם

כל הזכויות שמורות למוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט
אזור תוכן, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden