10:59
הדפסהשיתוף
  • כריכה של האלבום אגדה חיה שחר אבן צור ומוזיאון הטבע
    אגדה חיה | איך זה קרה

אגדה חיה, איך זה קרה? שחר אבן צור מספר על תהליך יצירת האלבום. מתי העלה הרעיון, איך נוצר החיבור עם מוזיאון הטבע, על הבחירה אילו בעלי חיים יהיו חלק מהאלבום ואיך הכל התחבר.

כשהבן שלי, מאור, היה בגן טרום־חובה, הוא התבקש להציג נושא כלשהו שמעניין אותו. הוא בחר לדבר על אהבתו למשפחת החתוליים, ויחד עם שלי, אישתי שהיא גם זואולוגית בהכשרתה, הכין פלקט גדול, שעליו תיאורים ותמונות של מינים שונים של חתולים. אפילו החתולה שלנו פשמינה היתה שם.
אבל הם לא הסתפקו בזה, וביקשו שאכתוב למאור שיר על משפחת החתוליים, שיוכל לצרף למצגת שלו. אני כמובן נעניתי מיד לבקשה, ואחרי תחקיר כתבתי את שיר החתולים. ביום המצגת, הגעתי לגן של מאור לשיר ולנגן את השיר. השיר הפך ללהיט בגן חופית. ואנחנו התחלנו להשתעשע עם הרעיון של של אלבום שירים שמוקדש לחיות.

משפחת אבן צור במוזיאון הטבע

משפחת אבן צור הגיעה למוזיאון הטבע לחפש השראה

כמה חודשים מאוחר יותר יצאנו לטיול משפחות עם חברינו הטובים, ערן ונגה לוין. ד"ר ערן לוין הוא זואולוג גאון, איש גבוה עם בלורית מתולתלת, ידע עצום על הטבע וטעם מוזיקלי משובח. באחת העצירות מאור ביקש שנשמיע לערן את שיר החתולים. ערן אהב את השיר, ומיד הציע לחבר אותנו למוזיאון הטבע, לשיתוף פעולה. למחרת שלח ערן מייל לאלון ספן, מנכ״ל המוזיאון, והציע לו את הפרויקט. אלון הגיב בשתי מילים: Let’s rock.
זמן קצר לאחר מכן, אלון ואני נפגשנו. החלטנו שהפרויקט צריך לעסוק בחיות הארץ, ובאופן ספציפי, בכאלה שהן פחות מוכרות. אלון ניסה לאתגר אותי זואולוגית, והציע שאכתוב שיר על הקוצן הזהוב. הוא הזמין לחדר את פרופ' תמר דיין, יו"ר המוזיאון, שהחיה האהובה עליה היא אותו קוצן זהוב! אבל אני, אני לא רק מוזיקאי. אני נשוי לזואולוגית. אחת שבמקרה חיית המחקר של התואר השני שלה הייתה לא אחרת מאשר הקוצן הזהוב.
מיד סיפרתי להם שלקוצן הזהוב יש מקום של כבוד אצלנו בבית, ושזו תהיה סגירת מעגל נפלאה עבורי ועבור שלי לכלול אותו באלבום. לא רק זאת, אלא שבאותו רגע גם התחייבתי לכתוב עליו את השיר הראשון בפרויקט.

חזרתי הביתה, ירדתי לאולפן, הרמתי גיטרה ותוך כמה דקות השיר היה כתוב.